o innowacjach

Dynamiczne zmiany w gospodarce każą szukać przedsiębiorcom nowych rozwiązań na każdym kroku. Dzisiaj klienci nie wymagają tylko solidnego produktu czy usługi. Aby przyciągnąć ich uwagę i zaistnieć na rynku należy czymś się wyróżnić lub coś zmienić, czyli po prostu być innowacyjnym. Jednak jak to zrobić?

Czym dokładnie jest innowacja?

Innowacja to stworzenie zupełnie nowego produktu, wyrobu lub usługi lub udoskonalenie w znaczący sposób czegoś, co już istnieje. Możemy ją zastosować w każdym dziale przedsiębiorstwa, zaczynając od produkcji, a kończąc na marketingu czy organizacji w pracy.

Jak wprowadzić innowację i jakie są jej korzyści?

Wprowadzenie innowacji nie jest łatwe. Zwykle polega ona na przeistoczeniu rzeczy lub usługi wtórnej w nowoczesną. Należy to zrobić za pomocą kreatywnie dodanego elementu, który zmieni jej sposób użytkowania na lepszy lub ciekawszy dla klienta.

Wyobraź sobie supermarket, który daje lizaka każdemu dziecku robiącego u nich zakupy. Byłaby to innowacja, która przyciągnęłaby nową falę młodocianych klientów, zyskując przewagę nad konkurencją.

Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez innowacje niesie za sobą szereg pozytywnych korzyści. Najważniejsze zalety, które mogą z nich wynikać to:

  • zwiększenie asortymentu produktów oraz ich ekspozycja na nowe rynki
  • poprawa jakości produktów lub usług
  • polepszenie relacji z klientami oraz ich wzrost
  • korzystniejszy wizerunek firmy
  • poprawa warunków i bezpieczeństwa pracy
  • wzrost finansów oraz lepsze możliwości współpracy z innymi markami